Door de populariteit van social media wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om een succesvol account te hebben op elk platform wat het makkelijkste gaat met een social media planner. Met behulp van dat soort tools en programma’s wordt het process makkelijker gemaakt op meerdere manieren. Zo kun je met zo’n planner posts inplannen, ideeën voor content krijgen, en nog veel meer features die het allemaal veel makkelijker maken. Zo hoef je niet veel tijd te investeren in social media en kun je de focus bij jouw werk houden waardoor je niet hoeft te stressen of speciaal iemand aan hoeft te nemen. Automatisatie zonder in te leveren op kwaliteitVaak denkt men dat je door het automatiseren en plannen van posts kwaliteit verliest omdat je in één keer een collectie aan content maakt, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Dit soort software komt met analytische tools en content generatie die ervoor zorgen dat de posts die gemaakt worden niet in de herhaling zullen vallen en dat de content ook actueel blijft. Zo lever je niet in op kwaliteit terwijl de posts wel geautomatiseerd en ingepland kunnen worden. Op die manier kun je in één keer posts maken voor de hele week om daarna weer de focussen op het bedrijf en werk waardoor je geen kostbare tijd en energie hoeft te steken in delen van het werk waar jouw passie niet zozeer ligt. Veel platforms, één overzichtMet behulp van planner software krijg je ook vaak toegang tot alle verschillende social media platforms op dezelfde plek. Op die manier kun je niet zomaar een platform vergeten en hoef je ook niet telkens te switchen van het ene naar het andere platform omdat je vanuit een dashboard al toegang krijgt tot het maken van posts op de verschillende social media platforms. Hierdoor kun je ook efficiënt meerdere platforms bijhouden zonder dat je met tientallen tabbladen in een browser open zit. |